איך להקים עסק בתחום האירועים?

אם אתם אוהבים אנשים, אוהבים לעשות שמח ואם אתם אוהבים בעיקר להרוויח כסף, אתם בוודאי מנסים להקים עסק בתחום האירועים: תחום הנחשב לאחד מהמשתלמים ביותר והמבוקשים ביותר בארץ.

אירועים כמו חתונות, בר או בת מצווה, בריתות, הרמות כוסית ועוד: כולם מספקים עבור ישראלים סיבות לחגוג, לכן ישנם כיום יותר ויותר חללי אירועים, מתחמים, חברות הפקות אירועים, מנהלי אירוע ועוד.

להקים עסק בתחום האירועים

אבל כיצד בתחום תחרותי זה, אפשר לנהל ולהקים עסק מצליח? הנה כמה שיטות, מוצרים וטיפים להקמה נבונה:

תכנון אסטרטגיה שיווקית

כמו כל עסק, גם עסקי האירועים דורשים בתחילת ההקמה, כתיבה והוצאה לפועל של תכנית שיווקית נכונה תוך בחירת אסטרטגיה שיווקית שתלווה אתכם בהקמת העסק ובניהול השוטף שלו.

האסטרטגיה השיווקית נועדה בראשית לאפשר לבעלי העסק להגדיר את העסק שלהם, להבין מיהו קהל היעד, לדעת כיצד הם מתכוונים לפנות אליו, לציין מהן החולשות והחוזקות של העסק, מיהם המתחרים באזור וכיצד ניתן לבצע מהלכים שיווקיים נכונים כדי להגיע אל קהל היעד ולכבוש אותו.

כדי לעשות זאת ניתן ללמוד לבד כיצד נערכת בניית אסטרטגיה שיווקית, כמו גם מומלץ מאד להתייעץ עם אנשי המקצוע המומחים בתחום ובכך לגבש אסטרטגיה נכונה.

עבודה מול הרשויות

כעת יש לנהל את כללי הבירוקרטיה הדרושה מול הרשויות, כמו מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי ועוד. כדי לעשות זאת בצורה מקצועית וללא הפתעות או חובות שייווצרו עם הזמן, חשוב לפנות אל רואה חשבון כדי שזה ינהל עבורכם את כל הבירוקרטיה החל מרישום העסק בקרב הרשויות, כמו גם קבלת כלל האישורים לפתיחת עסק, ניהול דוחות, תוך ניהול שוטף של קבלות, תשלומים והחזרים. בכך תוכלו להיות "בראש שקט" בכל הנוגע לניהול העסק בצורה חוקית.

קבלת אישורים

אם אתם מפיקי אירועים, בעלי אולם אירועים, בעלי חללים לשמחות וכל עסק הקשור באירועים, חשוב שיהיו לכם את כלל האישורים המתאימים לתפעול העסק. לדוגמא: בעל אולם אירועים חייב לקבל אישור להפעלת המקום, אישור עמידה בתקני הבטיחות, הוא חייב לעבור ביקורות של הרשויות אודות עמידה בתקנים, כמו גם בדיקה של מהנדס, מומחי אש ושלל אנשי מקצוע שיכולים לאשר את פתיחת המקום. שימו לב! עסק שפועל ללא אישורים מתאימים עלול להסגר ולהוביל להעמדה לדין של בעל העסק! לכן יש לפעול רק לפי החוק.

אמצעי תקשורת ואפליקציות מעולות

בעסקים באופן כללי חשוב שתמיד יהיו כל האמצעים שמספקים ניהול יעיל ונכון יותר של העובדים כמו גם של העסק עצמו. כיום ישנן שלל אפליקציות לניהול זמן, כאשר כל עסק צריך מרכזיה לעסקים כדי לקבל ולהוציא שיחות ללקוחות באופן יעיל, מחשבים ואמצעי תקשורת מעולים בין העובדים, סמארטפונים, כמו גם ציוד פקס, מדפסות סורקים ועוד. נסו בנוסף להבין אילו אפליקציות חדשות קיימות לניהול אירועים.

צוות מנצח

עוד יש לבחור את צוות העובדים שלכם ולעשות זאת תוך בחירת עובדים מקצועיים וטובים. כדי שחברת האירועים שלכם תהיה מקצועית, מומלץ לשכור צוות שאמנם המשכורת שלו תהיה גבוהה יותר, אך הביצועים והשירות שהצוות ינפק ללקוחות יגדילו את המכירות שלכם ויעצימו את שם העסק. בכך תוכלו לבנות מותג מוביל וחזק.

קשרים עם האנשים הנכונים 

אל תשכחו כי עולם האירועים מורכב ב"קליקות" בו כלל אנשי המקצוע ממליצים אחד על השני, עובדים עם המלצות, וקשרים, בין אם מדובר בצלמים, מפיקים, מאפרים, מעצבי שיער, אנשי קייטרינג ועוד. לכן תמיד מומלץ ליצור קשרים עם האנשים הנכונים, לא לסגור דלתות או לשרוף גשרים, ובכך ליהנות מעסק מתפקד, משגשג ומצליח!

This is one in a liftime event

זיקוקים -עיצוב אירועים, שירותים לאירועים ומתנות​

גלילה לראש העמוד